Wednesday, October 26, 2011

"Sekeping SMS"

Konba wa seme...

Owg kte sekeping SMS sdah cukup untk menandakn kita igt terhdp seseorg...tp realiti skrg ni yg ku lhat lah bkn sekeping tp berkeping2 SMS dhantar sbgai tnda igtan seseorg itu thdap owg yg dsyangi lbh2 lg bg psgan yg bercinta..xkn lapuk ditelan zmn katekn...hehehehe

Klu kite imbau kembli zmn2 dulu2 kala, kbiasaannya pemuda pemudi ske sgt mggunakn surat..siap letak bedak kt dalam..bkn pe mgkn utk kenangan kpd penerima kot..huhuhu

Tp sekrg ni srt dah dilpekan..yelah zmn skrg ni HP mjdi keutamaan ktekn...
so disni iginku kngsi sedikit sbyk koleksi SMS cinta jiwang karat yang selalu korang dapat sepanjang percintaan. Hantarkan kepada pasangan anda yang anda cintai. Tunjukkan bahawa anda memang care pada mereka. Pasangan anda pasti tersenyum ceria ketika membaca SMS yang anda kirimkan.. 





Koleksi SMS cinta jiwang karat sepanjang zaman :

Apa perasaan u pada I?
BENCI? – Abaikan saja sms ni.
KAWAN? – Balas balik sms ni.
RINDU? – Sekali missed call.
SAYANG? – 3 X missed call.
CINTA? – Terus call I la…..
———————–
Sy blh terima
kopi
takde
susu…
Malam
tanpa
lampu..
Roti
tanpa
madu..
Burger
takde
keju..
Tapi..sy tak leh
terima kalau..
SUNYI
takde SMS dr
U..
————————–
Klu sy jD
AiRmAtA.sY iNgiN
LaHiR dr mAtA
Awk HiduP d PiPi
Awk & mAti d
BiBiR Awk.tApi
Klu Awk jD
AirmAtA sY. sY X
Kan mEnAnGiS
sBb sY X nK
keHiLaNgAn
awk.!
————————
KaLau BaCa Awk
SuKa SaYa
KaLau PaDam Awk
RINDU SaYA
KaLau balas AwK
CINTA SaYa
KLau X BuAt ApE2
AwK mILiK SaYa
So aPe aWk Nak
BuaT SkraNG??…
—————————-
bila jauh,
saya rindu sangat2
bila awak tak sms,
saya setia menunggu
bila awak diam,
saya mulai bimbang
kerana saya takut…
takut…
awak lupakan saya… .
—————————
Ingatkan sy
supaya ingatkn
awk supaya x
lupakan sy
klu awk lupa,
sy ingatkn awk
supaya ingatkan
sy utk ingatkan
awk supaya awk
x lupakan sy
—————————-
Sahabat umpama
KOMPUTER.
awk ENTER dlm
hidup saya, saya
SAVE awk dihati,
awk FORMAT
segala masalah
saya & krn itulah
tak mungkin
saya DELETE
awk dr MEMORY
saya….
——————–
sebanyak mana awak
‘RINDU’ saya
lebih banyak saya
‘MERINDUI’ awak
tapi sebanyak mana awak
‘MELUPAKAN’ saya
tak sedikit pun saya
MELUPAKAN’ awak..
————————————-
Inginku kirim
BUNGA, takut ia kn
LAYU, ingin ku kirim
SENYUM, takut x
DIBALAS, ingin ku
kirim RINDU, takut
HAJAT x ksmpaian.
jadi, ku kurim DOA
agr dirimu sht sllu..
———————————–
Kukirim 1,000,000 senyuman,
1 untuk hari ini &
kamu simpanlah 999,999
didalam hatimu.
keluarkanlah 1 per 1
bila kamu mengingatiku,
pasti kamu akan
turut tersenyum…=)
—————————-
Hiasi tidurmu dgn
titisan air SEMBAHYANG
Lelapkan matamu dgn
kalimah SYAHADAH
alaskan tidurmu dgn
DOA
moga.. dirimu mendpt
rahmat dari NYA
SELAMAT MALAM…
———————
“TeMaN IsTiMeWaMu
BuKaN Yg SeLaLu
Di DePaN MaTa,
Yg SeNtIaSa Di SiSi
TeTaPi… DiA Yg
SetIa DiHaTi DaN… .
DiIgAtI DlM SeTiAp
Bisikan DoA… “
———————
hari
terlalu
sibuk
jam
terlalu
singkat
tapi
saya
masih
ada
mase
untuk
berkata
()””’()    “sy sentiasa
( ‘o’, )      rindu
(“)*(“)     awak”
—————————–
Kadang2 org sibuk….
Kadang2 org penat…
Tapi org tetap ingat kat awak…
Take care….
—————————-
kadAng2
mAta sAye
jeLeS sGt
ngAn Hati sAye..
nApe ek..?
nAk tAu
nApe..?
seBaB..
awAk sLalu dEkat
d Hati sAye, tP jAuh
dr mAta sAye
——————
Benarkah merdu buluh perindu
maniskah gula didalam dulang
adakah miss call tandanya rindu
benarkah sms maknanya sayang?
—————–
Andainya sang
bayu menyentuhi
paras
wajahmu, itulah
hembusan
rinduku, yang
menyebut
namamu, setelah
kian lama tak
jumpa..
—————–
Aku
mungkin
bukan
teman
“sempurna”
yg
kau
cari
bukan
juga
yg
“TERBAIK”
di antara
semua
nya..
tapi yg pasti
aku
teman
yg akan selalu
kau rindui..
———————————
Tekan bwh jika RINDU:
so RINDU la ni?
Oh, terharunya!
Stop!–>
Masih tekan lagi?Wah
betul RINDULAH ni!
Eh tekan lagi?
Oklah, I miss u..
——————————–
.-”””-. .-l><l-.
( ‘o’ )  ( ‘o’ )
¿_*_)§¿_¤_)*
rasa suka jika
ada yg merindui,
lebih suka jika
ada yg menyayangi &
teramat suka
jika ada yg tak
lupakan kita!
——————————–
Kdg2 I sms U..
Kdg2 tidak..
Kdg2 I reply..
Kdg2 I xde kdt..
Tapi jgn risau, brpe
byk kdg2 tue..
U tetap “TEMAN
ISTIMEWA” i
Bkn utk kdg2..
tapi utk
SELAMANYA(“,)
——————————–
APé káTÉ
,,.   KäLaU
(,’ ‘)   SàYÉ
(‘)=(‘)   TIBa2..
HILãNG????
saYaNg JugaK
aWaK Kat saYa,
iNgatKaN taK
caRi!!
————————
mgenalimu 1
keindahan..bergurau
dgnmu,1 kbahgiaan..
menyakiti hatimu,
ku cuba elakkan..
dan 1 pmintaanku,
biar phubungan kita
kekal berpanjangan…
——————————-
Biar rindu asal
x jemu,
biar kasih asal
x sedih,
biar cinta asal
x terseksa,
biar sayang asal
x hilang, &
biar berpisah asal
hati x berubah..
——————-
Saya rindu dia..
(   ‘o   (>*<)
(,,)  )’  ( ö  )
,,l,,L,) (“)(“),,)
o,,,o sape?
( ‘o’)   (>*<)
(,,)  )  ( ö  )
,,l,,L,) (“)(“),,)
tu…tu yg baca
sms tu!
——————
Jika semlm ada ksalahnku, maafkanlah. Jka hari ini aku
brtyakan khabarmu, ini yg trakhir. Jika esok tiada berita
dariku, anggaplah aku telah tiada…
KREDIT
———————————
JAUH iTu Ada jArAk
yG tpIsaH, JAUH iTu
ada RuaNg yG
memIsaH..JAUH iTu
Dua iNsaN yG
tpIsaH, JAUH iTu
Dua hAti yG
dpiSaH..nAmuN
JAuH iTu Ada riNdu
yG tAk sUdaH..
———————-
Saat malaikat
menghampiriku
dia bertanya
padaku “apa yg kau
inginkn hari ini?
Aku menjwp
“tolong jage org yg
membaca mesej ini.
“kerna aku
SAYANG DIA”
———————————–
Teringat dirimu!
c=.      ,,,,,
//,._ _#   ‘?
_(,..,,!_ _,Vj_,,,_,,
Tiap detik &
waktu!
Moga Allah
memberkatimu
Kerna
Kau
Teman
kesayanganku..
——————————
Kdg2 hdup ni
bz sgt..
Nk ckp hai kdg2 x
smpat
Even nk sms slalu
pun x smpt
Tapi xb’erti
kite kt sini
lupa org kat sana
(“,) tAkE CaRe..
———————
@>-/-
@>–
Ukhwahfillah..
Bukan yG SelalU
dekAT Dimata..
bUkan yg kerAP
BicaraNYa TetApi
yg Setia Dihati daN
DiingatI..dlm
SetiAp BiSiKan dOa..
—————————
1st skali sy nk mtk maaf
atas sgla kesalahan sy,
halalkan mkn minum sy,
sy rase kt xkan jmp lg,
mgkin ni msg yg terakhir dr sy,
smpanlah utk m`ingati dri sy,
stiap yg b`temu pasti akn b`pisah….
sy tpaksa prgi…..
ke jepun bgi m`bantu
Ultraman mgalahkan
raksasa belalang
—————————-
S-Seandainya
E-Engkau
L-Lebih kenal
A-Akan diriku
M-Maka aku
A-Akan
T-Tersenyum
M-Manis utkmu
A-Agar engkau
L-Lebih tahu
A-Aku sentiasa
M-Merinduimu
———————-
mak kata ‘awak
mcm CHIPMORE,kejap
ada,kejap takde’
atok kata ‘awak
mcm ASTRO,mcm-mcm
ada’ TAPI saya
kata ‘awak mcm
LOREAL,kerana dirimu
begitu berharga’
—————————
()”‘¤()
( -o- )
(ö)(ö) BöSÄNnYa
TäPi..BiLa Sy
T’iNgÄt KÄt Awäk..
()”‘¤() TETiBE JE
( ‘o,’ ) SäYE
(ö)(ö) T’sEnYuM
HäRaP Äwak JüGÄ
BEGiTu!
——————–
Org Dulu2 pRnH
KAte, bULu mata
akAn jatUh Bile
aDe soMe1 inGat kiTe..
staRt dgR ciTeR tu,
sy TruS sTop inGat
Kat aWk.. sBB sy
takUt aWk xDe
buLu matA…
hehehehe
—————————–
LoLiPop bErKatA kpd
CoKLaT “kIta Ni
sunGGuh MaNis kan?”
CoKLaT menJAwAb “aWak
INgaT kItA nie
DaH cukuP mAnIs
Ke?” “AwaK TengOk
OrG yang BacA
SMS nie, lg
MaNis..” “TeNGok tu
DiE senYUm, MaNis
nyErrrr… .”
———————
AnDAi
HaRi
EsOk
SaYa TiaDa,
DaN
GaGaL M’uCaPkn
SLMT TINGGAL,
InGaT
BhW SaYa
X pRnH LuPa
Utk UcPkN
TERIMA KASIH!
KrN SaYa B’pluAnG
M’geNaLi S’sEoRh..
SPRTI Awak..
———————————
1001 GURAUAN
belum tntu dpt
m’gukir 1
SENYUMAN. ttpi
hny 1 SINDIRAN
sdh cukup
MELUKAKAN hati
seseorang &
hnya dgn 1 SMS
sdah cukup
mbuatkan seorg
m’ingatimu!
—————————
Basket is raga,
wood is kayu,
bila i trjaga trus ingat u!
This is kulit kerang,
wood is kayu,
i cakap trus trang,
i miss giler kat u!!!
—————–
Ikatan hati antara
insan adalah
ANUGERAH
membuat mereka
TERTAWA…
MENANGIS…
MENERIMA…
MEMBERI…
& yg paling
PENTING ia
membuatkan seseorang
menghargai hidup…
—————–
Salam MANIS
beserta MADU,
salam SAYANG
beserta I LOVE U,
salam RINDU
beserta I MISS U,
salam ROCK, wa
CAYA sama lu,
salam INGATAN
saje nak tahu..
HOW ARE U?
———————–
Ku petik bintang
,,,,, + * + * .
(c ‘? (“) + * .
?””%//
utk kau simpan
cahyanya
terang
brikan kau
perlindungan
juga sbg
pengingat org
yg TERSAYANG

2 comments:

Shafiq said...

As salam.. Hehehe. Banyak betul koleksi mesej cinta.. :-)

teman-bicara said...

hehehe...ambk lah..mne taw plukn 6ti suatu mse