Monday, December 26, 2011

Pandainya kamu kencing orang ye!!!!!

salam.....kon ba wa seme.....

Hmmm....entri malam ni ambe nok kongsi lah dengan sahabat-sahabat seme tentang kencing mengencing....ermmm...tentu ada sahabat-sahabat yang tak faham ape itu kencing-mengencing (dialek)..sebenarnya kencing-mengencing ni tak ada dalam kamus bahasa melayu mahupun bahasa inggeris...ia boleh disama ertikan dengan tipu-menipu...
 

Tipu-menipu memang sudah menjadi kebiasaan bagi sesetengah orang tetapi tidak seme orang suka kepada sesiapa yang suka menipu orang...termasuk lah ambe...ambe memang pantang lah kalu da yang jenis menipu ni....cuba sahabat-sahabat bayangkan lah..kadang sesetengah orang ni kita boleh detect kalu dia menipu...contohnya dia cakap dengan orang ni lain dan dia cakap dekat kita lain...biasenya orang yang suka menipu ni jenis yang suka cakap besa...

ambe pernah terkena dengan orang yang menipu ni...ceritanya macam ni...ambe kenal lah seorang ni...dari luar dia nampak baik je tapi bila dah kenal...ermmm tuhan saje yang tau perangai dia macam mane...ambe tau lah dia jenis yang suke bersosial tapi tak payah lah nak tipu ambe bila ambe nasihat kat dia....macam perpatah mengatakan lain yang dikate lain pula yang dibuat...itulah manusia...cakap tak serupa bikin....apelah nak jadi dengan dunia sekarang ni ek??? berdosa tau menipu tu...dah la cakap tu tak masuk akal..menipu pulak...ermm..berat-berat nguh....ibaratnya doh lah jenis kencing pastu kencing pulok orang...abis basoh lah jeruk pala orang yang kena kencing tuuuu....berat nanam...









p/s:kepada yang suka kencing orang berpada-pada lah dengan perbuatan orang kerana Allah tentu akan memberi balasan kepada orang yang suka menipu (kencing orang)...

2 comments:

TiDy ZaRa Smile ALwAyS said...

~Kemuncak segala dosa ialah bohong,Dua perkara yang sentiasa mengiringi bohong ialah banyak berjanji dan banyak memberi alasan~
pengajarannya...sentiasa bercakap benar..jgn duk keccing orang,,padahnya smpai xdop org nak caya cakap kita...

teman-bicara said...

Tidy....btol2...dlm idup owg yg berckp bohong akn dibenci..